Viime lauantaina luonani Siilinjärvellä kokoontui kuusi innokasta nukkiskerholaista. Varsinaista aihetta emme sopineet vaan jokainen teki joko keskeneräistä työtään tai aloitti jotain uutta sillä pääasia oli, että saimme kokoontua ja tavata pitkästä aikaa. Juttua riitti kesän kuulumisista ja  uusien kerhoaiheiden suunnitelusta. Minulla oli melkein  joulu sillä kerholaiset muistivat minua monella ihanalla emännänlahjalla.

Tuulalta sain upean morsiuspuvun. Minun täytyi etsiä jonkinlainen nukke, että sain sovittaa pukua. Onneksi löysin sopivan kokoisen nuken vaikka se ei ole varsinainen nukkekodin asukki. Paula toi herkullisen kananmuna-setin vispilöineen, Liisalta sain hyllyllisen viinipulloja, jotka varmaan löytävän paikkansa seuraavassa projektissa ja Kaijalta kivan keppihevosen, joka löysi heti paikkansa Toivo-pojan huoneessa. Vapaaehtoisille oli perinteiseen tapaan kerhoswap ja perinteiseen tapaan en taaskaan muistanut kuvat omaa tekelettäni, laivataulua ja kahta kynttiläjalkaa jotka sai Liisa. Minä sain Paulan tekemän ihanan suklaakakun.

Aloitin kerhossa punoa koria jonka pohjatyön olin jo aloittanut edellisenä iltana. Sainkin punottua korin kerhossa melkein valmiiksi ja lopun työstin seuraavana päivänä. Punoin korin valkeasta ohuesta narusta. Pohjana käytin pahvia ja Tiimarin metallilankaa. Viimeistelin korin vihertävällä maalilla.